Освітня програма ЗДО

Вступ

 

Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»«Про забезпечення функціонування української мови як державної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція 2021р.) та Концепції Нової української школи.

Освітня діяльність в закладі дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році буде організована відповідно до:

  • Конституції України
  • Законів України:
  • «Про освіту»  (редакція від 16.01.2020)
  • «Про дошкільну освіту» (редакція від 16.07.2019)
  • «Про охорону дитинства» (редакція від 09.08.2019)
  • «Про місцеве самоврядування в Україні» (редакція від 01.03.2020)
  • Конвенції про права дитини (редакція від 20.11.2014)
  • Базового компонента дошкільної освіти (2021)
  • Концепції національного патріотичного виховання дітей та молоді (редакція від 29.07.2019)
  • Статуту закладу дошкільної освіти інших нормативних документів, які стосуються дошкільної освіти.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» Старонижбірківський ЗДО «Дзвіночок» у 2023-2024 навчальному році спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма Дошкільного навчального закладу «Дзвіночок» на 2023-2024  навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим Міністерством освіти і науки України від 12.01.2021 року  №33.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для набуття компетентностей, які формуються у просторі освітніх напрямків роботи закладу дошкільної освіти через організацію педагогом основних (базових) видів діяльності, які збагачують досвід дитини та реалізуються як особистісне надбання дитини за підтримки батьків в умовах сімейного виховання.

Цілі і завдання Освітньої програми дошкільного навчального закладу визначаються відповідно до його Статуту і реалізованими програмами, технологіями. Заклад прагне задовольнити потреби громадян відповідної території мікрорайону міста в здобутті дошкільної освіти, забезпечити відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти; створювати безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей відповідно до санітарно-гігієнічним вимог та забезпечувати їх дотримання. Освітня програма враховує потреби дитячого контингенту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності)

 

Розділ ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів, логічна послідовність їх реалізації

 

Розділ ІІІ. Форми організації освітнього процесу

 

Розділ ІV. Внутрішня система оцінювання якості освітньої діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета і завдання освітньої програми:

– забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу у Дошкільному начальному закладі «Дзвіночок»;

– створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних  процесів дітей, формування компетентностей,  їхньої спрямованості на активність у соціумі;

– забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

– створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

–турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток  кожної дитини;

– максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

– творча організація (креативність) освітнього процесу;

–варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

–забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

–єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

–забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

–організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

–забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

–підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.

Організація освітнього процесу в Дошкільному навчальному закладі «Дзвіночок» у 2023-24 навчальному році буде здійснюватися відповідно до Статуту за пріоритетним гуманітарним напрямком та буде спрямована на реалізацію таких завдань:

– створення умов для фізичного, духовного, психічного, та соціального благополуччя дітей;

– вдосконалення якості освітнього процесу шляхом системного аналізу та вирішення завдань формування соціально-моральних цінностей особистості;

– сприяння підвищенню професійної майстерності педагогів шляхом самоосвіти та участі у різних формах методичної роботи;

– впровадження сучасних методів та інноваційних технологій у взаємодії з родинами вихованців, з метою забезпечення запитів батьків, надання допомоги у вихованні і розвитку дітей.

Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.

Обов’язковий мінімум передбачає:

– компетентісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

– надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;

– формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;

-забезпечення індивідуального особистісного розвитку.

Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми НУШ.

Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

Структура програми – визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожен вік дитини та набуття компетентностей: рухова і здоров’язбережувальна, особистісна, предметно-практична та технологічна, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична та дослідницька, природничо-екологічна та навички, орієнтовані на сталий розвиток, ігрова, соціально-громадянська, мовленнєва, художньо-мовленнєва, мистецько-творча та інші.

 

 

Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності)

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми напрямами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично-допустимого рівня навантаження на дитину у дошкільних начальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять іваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми напрямами: «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва».

 

 

Орієнтовні види діяльності за освітніми напрямами

 
Різновікова група Старша
(від 5 до
6 років
)
 
(від 2 до 3 років) (від 3 до 4

 

(від 4 до 5

років)

 
Ознайомлення із соціумом 1 2 2 3  
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2  
Художньо-продуктивна діяльність:

Образотворча діяльність

Музична діяльність

Літературна діяльність

Театральна діяльність

 

 

4

 

 

4

 

 

5

 

 

5

 
Сенсорний розвиток 2  
Логіко-математичний розвиток 1 1 2  
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 3 3 3  
Здоров’я та фізичний розвиток 2 3 3 3  
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12 15  
Максимальна кількість занять на тиждень 10 14 16 20  
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину
(в астрономічних годинах)
1,4 3,5 5,3 8,3  
           

 

Базовий компонент дошкільної освіти затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.01.2021 року №33 «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти(Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція».

Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через роботу гуртків та інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.

Мова навчання та виховання дітей: українська.

З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»  у 2023-2024 навчальному році в закладі дошкільної освіти загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме: 

  • Дошкільна освіта є важливим етапом для цілісного розвитку дитини. Нині її зміст органічно пов’язаний з ідеями Нової української школи: він забезпечує наступність між дошкільною та початковою освітою в умовах шкільної реформи.
  • В основі дошкільної освіти України закладено принцип безперервної освіти впродовж всього життя, тобто освітній процес починається відразу від народження і триває пожиттєво.
  • В Україні дошкільна освіта є обов’язковою частиною у системі безперервного навчання. Відповідальність за навчання дитини у дитсадку несуть її батьки або особи, які їх замінюють, та навчальні заклади, де діти перебувають.

 

Варіативний складник стандарту дошкільної освіти:

  • «Особистість дитини. Спортивні ігри»
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Комп’ютерна грамота»
  • «Мовлення дитини. Основи грамоти»
  • «Мовлення дитини. Іноземна мова»
  • «Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність»
  • «Дитина в світі мистецтва. Хореографія»

Засади нового Базового компонента

  • визнання самоцінності дошкільного дитинства, його потенціалу та особливої ролі у розвитку особистості;
  • щасливе проживання дитиною ролі дошкільного дитинства як передумова її повноцінного розвитку та подальшої самореалізації в житті;
  • повага до дитини, особливостей її розвитку та індивідуального досвіду;
  • зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров’я дитини;
  • цінувати життя і благополуччя як вміння плекати, підтримувати та створювати сприятливі умови для себе та інших у безпечному середовищі в природному, предметному та соціальному оточенні;
  • розвиток творчих задатків, здібностей, талантів дітей;
  • збереження традицій національного досвіду сімейного та суспільного виховання для збагачення культурного потенціалу взаємодії між поколіннями.

 

Розділ ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів, логічна послідовність їх реалізації

 

Освітні напрями:

  • «Особистість дитини»
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
  • «Дитина в природному довкіллі»
  • «Гра дитини»
  • «Дитина в соціумі»
  • «Мовлення дитини»
  • «Дитина у світі мистецтва»

Освітній напрям «Особистість дитини»:

  • рухова компетентність – це здатність дитини до самостійного застосування життєвонеобхідних рухових умінь та навичок, фізичних якостей, рухового досвіду в різних життєвих ситуаціях.
  • здоров’язбережувальна компетентність — це здатність дитини до застосування навичок здоров’язбережувальної поведінки відповідно до наявної життєвої ситуації; дотримання основ здорового способу життя, збереження та зміцнення здоров’я у повсякденній життєдіяльності.
  • особистісна компетентність – її характеризує сформованість самосвідомості: ідентифікації себе зі своїм «Я», позитивної самооцінки, домагання визнання іншими її чеснот, уміння співвідносити «хочу» (мотиви, наміри), «можу» (знання, вміння навички), «буду» (регуляція поведінки та діяльності), здатність уявляти себе в минулому, теперішньому, майбутньому часі; орієнтування у своїх основних правах і обов’язках.

 

Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

  • предметно-практична, технологічна компетентність— здатність дитини реалізовувати творчі задуми з перетворення об’єктів довкілля з використанням різних матеріалів, що спираються на обізнаність із засобами та предметно-практичними діями, з допомогою дорослого чи самостійно у процесі виконання конструктивних, технічно-творчих завдань, завдань з моделювання.
  • сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька компетентність— це здатність дитини використовувати власну сенсорну систему в процесі логіко-математичної і дослідницької діяльності.

Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі»

  • природничо-екологічна компетентність— це здатність дитини до доцільної поведінки в різних життєвих ситуаціях, що ґрунтується на емоційно-ціннісному ставленні до природи, знаннях її законів та формується у просторі пізнавальної, дослідницької, трудової, ігрової діяльності.

Освітній напрям «Гра дитини»

  • Ігрова компетентність— це здатність дитини до вільної, емоційно насиченої, спонтанної активності з власної ініціативи, в якій реалізується можливість застосування наявних і освоєння нових знань та особистісного розвитку через прагнення дитини до участі в житті дорослих шляхом реалізації інтересів в ігрових та рольових діях в узагальненій формі.

Оcвітній напрям «Дитина в соціумі»

  • Соціально-громадянська компетентність— це здатність до прояву особистісних якостей, соціальних почуттів, любові до Батьківщини; готовність до посильної участі в соціальних подіях, що відбуваються у дитячих осередках, громаді, суспільстві та спрямовані на покращення спільного життя.

Освітній напрям «Мовлення дитини»

  • Мовленнєва компетентність—  це здатність дитини продукувати свої звернення, думки, враження тощо в будь-яких формах мовленнєвого висловлювання за допомогою вербальних і невербальних засобів. Мовленнєва компетентність об’єднує фонетичний, лексичний, граматичний, діалогічний, монологічний складники та засвідчує їх взаємозалежність і взаємозумовленість.
  • Комунікативна компетентність здатність дитини до спілкування з однолітками і дорослими у різних формах конструктивної взаємодії; здатність підтримувати партнерські стосунки, заявляти про свої наміри і бажанні, узгоджувати свої інтереси з іншими, домовлятися, за потреби аргументовано відстоювати свою позицію.
  • Художньо-мовленнєва компетентність здатність відтворювати художньо-естетичні враження від сприйняття літературних і фольклорних творів засобами різних видів художньо-мовленнєвої діяльності, що засвідчує ціннісне ставлення дитини до художнього слова як культурного явища, друкованої чи електронної книжки, достатній для художньої комунікації рівень літературної обізнаності.

Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва»

  • Мистецько-творча компетентність— здатність дитини практично реалізовувати свій художньо-естетичний потенціал для отримання бажаного результату творчої діяльності на основі розвинених емоцій та почуттів до видів мистецтва, елементарно застосувати мистецькі навички в життєвих ситуаціях під час освітньої та самостійної діяльності.

Інваріантна складова змісту дошкільної освіти сформована на державному рівні і є обов’язковою. Інваріантну частину змісту освіти систематизовано відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх ліній, а також наступність дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної освіти і наступність її в початковій школі.

Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх ліній, що включені до інваріантної дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей дошкільного віку в структурі неперервної освіти.

Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної послідовності реалізації освітніх ліній Базового компоненту забезпечується та відображається у плануванні педагогів закладу.

 

 

Розділ ІІІ. Форми організації освітнього процесу

Форми організації освітнього процесу

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма Дошкільного навчального закладу «Ромашка» визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.

З метою набуття компетентностей у 2021-2022 навчальному році педагогами закладу будуть реалізовуватися різні форми освітнього процесу.

За формами організації проводяться такі типи занять:

  • фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);
  • групові (8-10 дошкільнят);
  • індивідуально-групові (4-6 дошкільнят);
  • індивідуальні (1-4 дошкільнят).

У залежності від основних завдань освітньої програми для дітей від 3 до 7 років «Українське дошкілля» та відповідно до змістовних ліній Базового компоненту дошкільної освіти, пріоритетного (гуманітарного) напряму  у всіх вікових групах організовуються такі види занять:

  • заняття із засвоєння дітьми нових знань
  • заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;
  • контрольні заняття;
  • комплексні

З метою забезпечення наступності з початковою ланкою освіти поширеним типом занять у поточному навчальному році у всіх вікових групах будуть інтегровані заняття у рамках блочно-тематичної організації освітнього процесу.

Види інтегрованих занять:

  • соціально-природознавчої тематики;
  • з пріоритетом інтелектуально-мовленнєвих завдань;
  • з пріоритетом логіко-математичних завдань;
  • заняття художнього циклу.

Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей.

У  закладі дошкільної освіти планування та організація життєдіяльності, у тому числі освітній процес, здійснюється за режимними моментами з урахуванням ліній розвитку, які базуються на інтегрованому підході, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

Тип заняття обирає та уточнює вихователь самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.

Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Крім спеціально організованої освітньої діяльності передбачається самостійна діяльність дітей:

  • ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);
  • спостереження;
  • пошуково-дослідницька діяльність;
  • самостійна художня діяльність тощо.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

  • ранкової гімнастики;
  • гімнастики пробудження;
  • занять фізичною культурою;
  • рухливих ігор та ігор спортивного характеру;
  • загартовування;
  • фізкультурних хвилинок під час занять;
  • фізкультурних пауз між заняттями;
  • фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);
  • оздоровчих заходів з використанням арт-терапевтичних технологій.

Вищезазначені форми організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти «Дзвіночок» реалізуються в рамках:

  • плану роботи закладу на 2020-2021 н.р.;
  • режиму роботи закладу дошкільної освіти;
  • режимів роботи груп

 

За окремим планом у закладі організовується літнє оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:

  • ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;
  • дозований біг, ходьба по траві, піску, по «доріжці  здоров’я», обливання ніг прохолодною водою;
  • рухливі та спортивні ігри;
  • процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;
  • екскурсії, цільові прогулянки;
  • продуктивні види діяльності;
  • ігри з водою, піском;
  • конструкторські та творчі ігри;
  • пошуково-дослідницька діяльність;
  • організація трудової діяльності;
  • літературні розваги, конкурси малюнків;
  • змагання, різноманітні конкурси, естафети.

 

За  необхідності  педагоги закладу  впроваджують дистанційну форму спілкування з батьками, особливо в дні, коли дитина з тих чи інших причин відсутня в закладі  ( за допомогою спілкування та викладання матеріалу під час онлайн семінарів, майстер-класів), обговорення і представлення практичних матеріалів на онлайн-платформах Google Classroom, ZOOM тощо, розміщення відео заняття в групах мобільних додатнів Viber, Facebook.

 

Інклюзивні групи

 

В інклюзивних групах команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами розробляє індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальну програму розвитку, за якою з дитиною з ООП проводяться корекційно-розвиткові заняття. Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП. Корекційно-розвиткові заняття згідно з індивідуальною програмою розвитку, проводяться педагогами ЗДО та (або) із залученням фахівців інклюзивно ресурсного центру чи інших закладів освіти, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти за необхідними напрямами.

У закладі дошкільної освіти функціонує одна інклюзивна група. В освітній процес залучено 2 дітей з особливими освітніми потребами. Функціонування інклюзивної групи регулюється нормативно-законодавчими актами в галузі освіти України. Створено команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Забезпечено інформаційно-методичну підтримку організації педагогічного процесу, створене відповідне середовище, поповнено розвивальне (предметно-ігрове середовище) в групах. Проводиться корекційно-розвивальна робота спеціалістами (практичний психолог, вчитель-логопед).

 

Оздоровлення дітей

 

За окремим планом у закладі організовується оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:

  • ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;
  • дозований біг, ходьба по траві, піску, по «доріжці здоров’я»;
  • рухливі та спортивні ігри;
  • процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;
  • екскурсії, цільові прогулянки;
  • продуктивні види діяльності;
  • ігри з водою, піском;
  • конструкторські та творчі ігри;
  • пошуково-дослідницька діяльність;
  • організація трудової діяльності;
  • літературні розваги, конкурси малюнків;
  • змагання, різноманітні конкурси, естафети.

 

 

Розділ ІV. Внутрішня система оцінювання якості освітньої діяльності

 

Моніторинг якості освіти

 

 

Заходи Мета Термін виконання
1. Педагогічна діагностика (обстеження) особливості розвитку дітей Вивчення рівня розвитку дітей за освітніми лініями у групах Вересень, травень
Відстеження результатів освітньої роботи для дітей низького і нижче середнього рівня розвитку січень (у разі необхідності)
Виявлення рівня реалізації завдань програми ІІ половина квітня
Визначення рівня шкільної зрілості в старшій групі
2. Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками Визначення рівня розвитку дітей, їх обізнаності, визначення проміжних результатів. 1 раз на квартал
3. Аналіз планів освітньої роботи з дітьми Виявлення стану виконання державних вимог дошкільної освіти щотижнево
4. Анкетування, тестування педагогів, батьків Отримання різноманітного емпіричного матеріалу про необхідні аспекти діяльності педагогів, батьків За потребою, протягом року
5. Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів. Визначення рівня професійної компетентності педагогів Вересень, квітень
6. Моніторинг стану здоров’я дітей Визначення груп здоров’я за підсумками поглибленого медичного огляду Вересень, квітень
7. Моніторинг стану захворюваності дітей та відвідування ДНЗ Визначення індексу здоров’я дошкільників 1 раз на місяць, 1 раз на квартал
8. Моніторинг фізичного розвитку дітей Виявлення ефективності розвитку фізичних якостей дітей Вересень, квітень
9. Педагогічний аналіз діяльності ДНЗ за навчальний рік Виявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем травень, серпень

 

 

Моніторинг в закладі дошкільної освіти проводиться відповідно до: Закону України «Про освіту», Закону України «Про дошкільну освіту», Порядку проведення моніторингу якості освіти та розробленого Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти № 18 «Зернятко» Івано-Франківської міської ради.

Для організації та проведення моніторингу досягнень дітей дошкільного віку використовується посібник «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти: методичний посібник/за заг. ред. Т.В. Киричук, О.М.Кулик, Н.М. Шаповал.- Тернопіль: Мандрівець, 2021.-184с. та Шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS -3.

Основні методи проведення дослідження під час моніторингу:

опитування (анкетування, інтерв’ювання), тестування, спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у закладах освіти, фокус-група, аналіз документації закладу освіти, аналіз статистичних даних про стан системи освіти за встановленими формами звітності, інші методи, визначені у Програмі.

За результатами здійснення моніторингових процедур педагоги планують корекційну діяльність з дітьми раннього та дошкільного віку, а також індивідуальну роботу.

ЗДО здійснює планування методичної роботи також з урахуванням цих результатів.